mailing

Mailing – większość użytkowników Internetu, którzy nie wiedzą na czym dokładnie on polega, automatycznie połączy go ze skrzynkami poczty e-mail. To bardzo dobre skojarzenie. Jednak czym jest w rzeczywistości oraz jakie są jego zasady i cele? Grono poinformowanych osób znacznie się w tym przypadku zmniejsza. Odpowiadamy na pytanie, czym jest mailing!

Jak działa mailing?

Mailing to jednorazowa reklama, którą firmy lub agencje na zlecenie firm przesyłają na skrzynki odbiorców. Ze względu na swoją jednorazowość, zadaniem mailingu jest zachęcenie odbiorcy wiadomości do podjęcia konkretnej akcji. Mogą być one różne – od założenia konta na portalu lub w sklepie, zapisania się na newsletter, wzięcia udziału w konkursie z nagrodami, aż do zakupu produktu w przypadku, gdy prowadzimy sklep internetowy. Mailing jest jednorazowy i kolejny, który trafi na konto pocztowe potencjalnych klientów, będzie już inny.

Chcesz wprowadzić u siebie mailing? Prawo internetowe nie może być ci obce. Wejdź więc na prawointernetu.eu i dowiedz się więcej!

Chcesz wiedzieć jak wykorzystywać mailing do promowania swojej firmy? Rozszerz swoją wiedzę czytając artykuły umieszczone na blogu Prawo Internetuhttps://prawointernetu.eu/

Mailing a newsletter

Wydawać by się mogło, że to synonimy, jednak zasada ich działania jest inna. Newsletter pozwala firmie na stałą komunikację z jej klientami. W newsletterowych mailach można informować o wszystkim: o najnowszych produktach w ofercie, zmianie cennika (z reguły o promocjach) czy aktualizacji najważniejszych punktów regulaminu, istotnych z punktu widzenia klientów. Dobrze jest, jeśli przez długi czas ma jednolitą kreację, stały wygląd szablonu, wysyłany jest regularnie, ale z nie przesadną częstotliwością. Warto, aby miał także bonus w postaci czegoś, co znaleźć można tylko w nim – to dodatkowa zachęta do zapisania się. W przypadku mailingu jest inaczej.

Co charakteryzuje mailing?

On z kolei posiada znacznie mniej tekstu od newslettera, wyróżnia go także sporo grafik i obrazów. Zdecydowanie bardziej przykuwa wzrok i można zauważyć wyraźne różnice między poprzednią, a obecną wiadomością. Ma także jasno sprecyzowany cel i zawiera w sobie przyciski wzywające do działania takie jak: “sprawdź to!”, “kup teraz!”, “ta okazja kończy się dziś o północy – KLIK!”, “załóż konto!”. Wielu użytkownikom mailing kojarzyć się może ze spamem. Ty musisz zrobić wszystko, żeby przykuć ich uwagę, aby nie wywołać w nich takiego uczucia.

Gdzie i kiedy warto go wykorzystać?

Można go wykorzystać w każdej branży, ponieważ używać do niego będziemy bazy klientów, którą sami zebraliśmy. Warto skorzystać z systemów mailingowych, które powiedzą nam, ile osób otrzymało naszą wiadomość, ile ją otworzyło, a ile kliknęło w przycisk wzywający do działania. Kiedy wysłać mailing? To zależne będzie od branży, natomiast duże możliwości daje przekazanie informacji o promocjach w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia, Mikołajki czy Dzień Dziecka, Matki, Ojca, Babci lub Dziadka.

Kampanie mailingowe

Co powinien zawierać mail, który zostanie otwarty, odczytany i wykorzystany do kliknięcia przez klienta? Przede wszystkim musi być widoczny nadawca, a wraz z nim zachęcający temat wiadomości i preheader, czyli krótkie zdanie, które wyświetla się zaraz za tematem maila. Interesująca, ale krótka treść, ciekawa grafika i wyrazisty przycisk – to podstawy skutecznego mailingu.